Σεμινάριο Τραγωδίας από την Γεωργία Τσαγκαράκη

  • Start: Apr 22nd, 2017
  • End:
  • Time: 5:00 ΜΜ
“Ανήκω ενεργητικά στο σύνολο, βρίσκω τον εαυτό μου.”
Ένα διήμερο εργαστήριο που εξερευνά τις δυνατότητες της ομαδικής εργασίας και την διαδικασία της σκηνικής εξατομίκευσης με όχημα τον χορό της αρχαίας τραγωδίας.
Ένα βιωματικό σεμινάριο σκηνικής ενηλικίωσης με οδηγό το παλαιότερο είδος θεατρικής πράξης.
Τα πρώτα θεατρικά δρώμενα ξεκίνησαν στην πολλή παλιά Ελλάδα, πολύ πριν εμφανιστούν τα θεατρικά κείμενα και οι θεατρικοί χώροι. Πριν γραφτούν οι τραγωδίες που μας έχουν διασωθεί και χτιστούν τα μαγικά θέατρα που μας έμειναν κληρονομιά. Τα πρώτα δρώμενα ήταν τελετουργικά προς τιμήν του Διονύσου και είχανε στοιχεία παγανιστικά και «άτεχνα». Άρρυθμα τραγούδια, χωρίς συγκεκριμένους στίχους, και η κίνηση χωρίς δομή και χάρη. Σιγά σιγά με την παρέμβαση του Αρίωνα (600 π.Χ) άρχισαν να οργανώνονται αυτές οι τελετές και να αποτελούν θέαμα. Αυτός πρώτος συνέθεσε επιμελώς τους στίχους και την μελωδία των Διθυράμβων και όρισε κύκλιο χορό 50 χορευτών με έξαρχο τον πρώτο χορευτή. Επίσης δική του ήταν και η απόφαση να παρουσιάσει τους χορευτές μεταμφιεσμένους σε τράγους, συνδέοντας «καλλιτεχνικά» την παγανιστική προέλευση της θεατρικής πράξης με την τραγωδία. Την Ωδή του τράγου. Μετά ήρθε ο Θέσπις (534 π.Χ),ο οποίος εισήγαγε τον υποκριτήν, ένα πρόσωπο που απεσπάτο από τον χορό, μέσα στον ενθουσιασμό του ,και σαν Διόνυσος απαντούσε (υπεκρίνετο) στις ερωτήσεις του χορού, που ήταν βέβαια πάντα σχετικές με τις περιπέτειες του θεού. Έχουμε λοιπόν την εμφάνιση του διαλογικού στοιχείου, την εμφάνιση δηλαδή του βασικού στοιχείου της θεατρικής πράξης.
Ποια είναι η ανάγκη να ξεχωρίσει ένα άτομο από ένα σύνολο ,και πως προκύπτει αυτή η ανάγκη? Πόση δεξιοτεχνία χρειάζεται ένας ηθοποιός για να ανήκει σε μια ενεργητική ομάδα και παράλληλα να αποκτάει και τα εργαλεία να ξεχωρίζει από αυτήν?
Ερωτήματα σαν και αυτά καλούμαστε να απαντήσουμε κατά την διάρκεια του διήμερου αυτού σεμιναρίου που ο πυρήνας του είναι η σωματική δράση και μια ασκησιολογία στοχευμένη στην ενδυνάμωση της ομάδας, την ατομική αφύπνιση, την προσωπική εξέλιξη αλλά και συνείδηση του Όλου. Δουλεύοντας ένα χορικό από τις Βάκχες του Ευριπίδη, χρησιμοποιώντας το μέλος και τον χορό καθώς και την απαγγελία, οι συμμετέχοντες έρχονται ομαλά σε επαφή με το είδος της τραγωδίας αποκτώντας μια προσωπική σχέση μαζί της. Ανήκουνε στο σύνολο που τους παρέχει αρχικά ασφάλεια αλλά και ισχυρούς κανόνες σεβασμού καθώς και τεχνική, ενώ παράλληλα ενδυναμώνονται για να «ξεπηδήσουν» από αυτό όταν τους ζητηθεί ή ακόμα καλύτερα όταν θα ναι έτοιμοι.
Εισηγήτρια η ηθοποιός Γεωργία Τσαγκαράκη.
Αριστούχος απόφοιτος του Εθνικού θεάτρου με Masters Degree στην υποκριτική στο Arts Educational London Schools που φοίτησε για έναν χρόνο με υποτροφία από το ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη. Από το 1996 συμμετέχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του Ελεύθερου θεάτρου, έχοντας συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Λυδία Κονιόρδου, Σωτήρης Χατζάκης,Ianthe Dimos,Iannis Kokkos κ.α). Έχει στο ενεργητικό της πολλές συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές(σκερτσάκια, σφηνάκια κ.α) και κινηματογραφικές ταινίες(τελευταία συμμετοχή η γερμανική παραγωγή της Paramount pictures –Highway to Hellas) Σκηνοθετεί και γράφει θεατρικά έργα (Αισθηματικές νουβέλες Δρχ 100- Mary and John- Τα 5 λεπτά ) Τα τελευταία 5 χρόνια διδάσκει υποψήφιους και φοιτητές δραματικών σχολών ,με μόνιμη συνεργασία με την One Year Lease Company που οργανώνει εκπαιδευτικό σχολείο για αμερικάνους ηθοποιούς στο Πάπιγκο τα καλοκαίρια και έχει έδρα στην Νέα Υόρκη.

Event location